Vill du som företag ha hjälp med att synas på internet? NorDesign hjälper dig med allt från sökmotoroptimering till webbanalyser och sociala medier. 

Det finna flera alternativ på lösningar och vi kommer fram till en lösning som passar just ditt företag. Du kanske vill klättra i Googles lista, eller bara ha tips och råd i hur du når just din målgrupp. Men med en helhetslösning där NorDesign sköter hela din process, med uppdateringar, annonsering, kommunikation och liknande så kan du får en månadskostnad släppa den biten helt. 

Fördelarna med digital marknadsföring

Låt oss gå rakt på sak; varför ska du börja använda digital marknadsföring?

Det finns oändliga skäl till varför digital marknadsföring är en utmärkt lösning för så många företag. Här är de två som kommer att ha störst inverkan på hur du marknadsför och säljer till era kunder.

1. Nå rätt personer, på rätt plats, vid rätt tidpunkt

Internet är din gateway till människor som en dag kan bli kunder. Med en online-närvaro kan företag nå många fler av de rätta personerna än genom att marknadsföra företag enbart offline. Och om det görs på rätt sätt kan du nå de som troligen kommer att bli kunder i rätt ögonblick. Reklampost och kalla samtal fungerar fortfarande men är föråldrade taktiker som ofta kostar mer än de smakar. Dessutom spenderar vi alltmer tid på internet och använder våra smartphones till nästan allt. Det är den hårda sanningen: de flesta kommer att sakna den tryckta annonsen eller broschyren du försöker lägga framför dem eftersom de är för upptagna med att titta på en digital skärm. Antingen det, eller så har de medvetet lärt sig ignorera allt som ser för mycket ut som en annons.

2. Få mätbara resultat som underlag för din strategi

En annan stor fördel är att digital marknadsföring gör det möjligt för marknadsförare att se exakta resultat i realtid. Om du någonsin har lagt en annons i en tidning vet du att det krävs en mycket sofistikerad och tidskrävande metodik för att mäta vilken påverkan annonsen har på företaget. Å andra sidan, med digital marknadsföring, kan avkastningen mätas på nästan alla aspekter av marknadsföringsinsatserna med analysprogramvara som Google Analytics.

Marknadsföring har alltid handlat om att skapa en koppling till målgruppen på rätt plats, vid rätt tidpunkt. Idag är det online och det betyder att digital marknadsföring bör vara ett primärt fokus för alla företag.